Zarządzanie procesami biznesowymi (BPM)

BPM - Business Process Management System

Proponowany przez nas system BPM wyraźnie przełoży się na wyniki i funkcjonalność Państwa firmy. Oferowane przez nas rozwiązanie pozwoli Państwu przede wszystkim na wsparcie i optymalizację procesów biznesowych zachodzących w firmie, a także uelastyczni proces decyzyjny oraz uwolni efekt synergii

Coraz więcej polskich przedsiębiorców i managerów wyższego szczebla wie, zdaje sobie sprawę z tego, jak istotnym narzędziem jest business process management (w skrócie: BPM).

BPM umożliwia skuteczne zarządzanie procesami biznesowymi w firmie – ich realizację oraz kontrolę. Przemyślane rozwiązania pozwalają szybo i elastycznie reagować na wszelkie zmiany, przy jednoczesnym ułatwieniu utrzymania i optymalizacji własnych oraz outsourcingu wybranych działań. Sprawniejsza staje się również kontrola kluczowych dla przedsiębiorstwa wskaźników z tego zakresu.

Znakomita elastyczność oraz konfigurowalność systemu BPM stanowi o jego uniwersalnym wykorzystaniu: istnieje możliwość dostosowania parametrów do warunków i rozwiązań stosowanych w każdym przedsiębiorstwie. Jednocześnie zapewnione jest pełne bezpieczeństwo danych oraz wdrażanych zmian.

Oprogramowanie zostało stworzone dla Managerów, którzy stosują w przedsiębiorstwie różne modele działania, obejmujące nie tylko jeden dział. W rezultacie możliwe jest wykorzystanie efektu synergii, płynącego z optymalnego zarządzania procesami biznesowymi oraz harmonijnego współdziałania różnych części przedsiębiorstwa.


Orientacja procesowa

Pojęcie to znane jest w biznesie już od kilkudziesięciu lat, a jego założenia znajdują bardzo szerokie zastosowanie w zarządzaniu przedsiębiorstwami o różnorodnym charakterze. U jego podstaw leży teza, że prowadząc firmę należy skupić się przede wszystkim na zarządzaniu procesami biznesowymi, stałej kontroli ich sprawności oraz wprowadzaniu rozwiązań podnoszących ich efektywność. Stanowi to odejście od tradycyjnego postrzegania kierowania przedsiębiorstwem, opierającego się w głównej mierze na zarządzaniu ludźmi, czy też budżetami.

W tym ujęciu wszystkie działania przedsiębiorstwa (wewnętrzne i zewnętrzne) postrzegane są w perspektywie procesów biznesowych. Zwiększenie ich płynności jest możliwe poprzez udoskonalenie współpracy pomiędzy poszczególnymi jednostkami organizacyjnymi danej firmy, przy czym kluczowa jest realizacja nadrzędnego celu podejmowanych działań i wdrażanych usprawnień – usystematyzowanie rozproszonych procesów biznesowych, a w rezultacie podniesienie efektywności i sprawności działania całego przedsiębiorstwa.


Optymalizacja procesów wewnętrznych

W tradycyjnym modelu zarządzania przedsiębiorstwem obszarem problematycznym jest współpraca pomiędzy poszczególnymi działami i jednostkami organizacyjnymi. W takim systemie zwiększanie efektywności pracy poszczególnych działów, czy też podnoszenie kwalifikacji i rozwój poszczególnych pracowników niekoniecznie przekłada się na udoskonalenie danego procesu.

W ramach optymalizacji niezbędne staje się więc usprawnienie współpracy pomiędzy poszczególnymi jednostkami, między innymi poprzez:

  • wyeliminowanie zdublowanych zadań i działań,
  • ograniczenie lub całkowite wyeliminowanie przestojów,
  • udoskonalenie przepływu informacji pomiędzy poszczególnymi działami.

Wynikiem zmiany kultury zarządzania przedsiębiorstwem jest zwiększenie nacisku na współpracę pomiędzy wszystkimi pracownikami i jednostkami organizacyjnymi. Celem współpracy powinna być przede wszystkim sprawniejsza realizacja zleceń klienta, lepsza odpowiedź na jego potrzeby, a także osiągnięcie innych, ściśle określonych efektów pracy. Niezbędne staje się też ujednolicenie wszystkich procesów biznesowych przedsiębiorstwa, a także uruchomienie narzędzi koordynacji, pomiaru i oceny ich realizacji.


Zmianie ulega również kultura organizacyjna opierająca się w znacznie większym stopniu na pracy zespołowej.

Funkcjonalność rozwiązania

Chcesz poznać funkcjonalności rozwiązania?

zapoznaj się

Jesteś zainteresowany?

Zobacz rozwiązania branżowe dla BPM -> kliknij

lub

Skontaktuj się z nami!

Dział handlowy

T.+48 22 482 02 00
M.+48 533 301 130
E.sprzedaz@trimtab.pl

zapoznaj się

TOP
Serwis internetowy www.trimtab.com.pl wykorzystuje pliki cookies, które umożliwiają i ułatwiają Ci korzystanie z jego zasobów.
Korzystając z serwisu wyrażasz jednocześnie zgodę na wykorzystanie plików cookies. Szczegółowe informacje znajdziesz w zakładce Polityka Prywatności. nie pokazuj więcej tego powiadomienia